Palvelutarvetutkimuksia ja markkinointitutkimus 2009

Success Clinic toteutti kesän 2009 aikana neljä omarahoitteista tutkimusta. Lääkäritutkimus, jossa kartoitettiin parhaat lääkemarkkinoijat ja toimivimmat yhteistyömuodot, oli jatkomittaus vuonna 2007 toteutetulle selvitykselle.

Muita omarahoitteisia tutkimuksia kohdistettiin kuluttajiin, apteekkeihin ja kansanedustajiin. Selvitimme kuluttajien tieto- ja palvelutarpeita liittyen lääkityksiin, apteekkien näkemyksiä viitehintajärjestelmän tuomista muutoksista sekä kansanedustajien näkemyksiä elinkeinoelämän edustajien aktiivisudesta eduskunnassa.

Tulemme mielellämme esittelemään maksutta tutkimuksia tarkemmin. Meidät tavoittaa sähköpostitse osoitteesta: info@successclinic.fi tai puhelimitse numerosta: 09-4730 3271.

Lääkäreiden palvelutarpeet 2009

Success Clinicin lääkäreille tekemä palvelutarvetutkimus kartoitti lääkeyritysten lääkäreille suuntaamia markkinointi- ja myyntitoimenpiteitä. Kyselyyn vastasi yhteensä 1495 lääkäriä edustaen kaikkia sairaanhoitopiirejä ja erikoisaloja.

Tutkimuksessa eriteltiin lääkealan parhaat markkinoijat ja hyödyllisimmät yhteistyömuodot. Lisäksi selvitettiin syyt eri yritysten onnistumiseen markkinoinnissa. Vastaava tutkimus toteutettiin myös talvella 2007. Mikäli haluat kuulla kattavamman analyysin oman tuotteesi tai kilpailijasi tuotteen menestyksen syistä maksutta, voit tilata sen osoitteesta info@successclinic.fi. Analyysi voidaan toteuttaa yritys-, tuote- tai lääkäriryhmätasolla.